Supervision and mentoring of students and postdocs

Postdocs

Meng Yang (ongoing: January 2021 - till now).

PhD students

Sandra Mary Thampi (ongoing: February 2022 - till now).

MSc students

Márcio Alexandre Chumbinho Valente (ongoing, co-advisor: Cláudio Fernandes)

Oleg Turcan (ongoing, co-advisor: Cláudio Fernandes)

Gonçalo Gomes Araújo (delivered on September 4, 2002, co-advisor: Cláudio Fernandes). Thesis title: Relations between uniformly almost periodic functions and the Fourier transform.

Filipa Isabel Neto Costa (concluded on June 14, 2022, co-advisor: Cláudio Fernandes). Thesis title: Teoria de Fredholm de operadores discretos de Wiener-Hopf.

Samuel João Baltazar Medalha (concluded on February 5, 2021, co-advisor: Cláudio Fernandes). Thesis title: Algebras of convolution type operators on weighted variable Lebesgue spaces. https://run.unl.pt/handle/10362/135865

Seminar in Pure Mathematics (MSc Program in Mathematics and Applications)

Gonçalo Gomes Araújo (March-July 2021, co-advisor: Cláudio Fernandes). Report title: Uniformly almost periodic functions.

Márcio Alexandre Chumbinho Valente (March-July 2021, co-advisor: Cláudio Fernandes). Report title: Fredholm operators on Banach spaces.

Oleg Turcan (March-July 2021, co-advisor: Cláudio Fernandes). Report title: Banach function spaces.

Samuel João Baltazar Medalha (February-June, 2019). Report title: Um resultado de Allan sobre invertibilidade em álgebras de Banach.

Undergraduate Research Opportunity Projects (Undregraduate Program in Mathematics)

Márcio Alexandre Chumbinho Valente (February 2020). Report title: Invertibilidade de operadores de convolução de Fourier com símbolos contínuos por troços em espaços de Lebesgue clássicos e com expoente variável.

Tiago Alexandre Espiga Canarias (February 2020). Report title: Multiplicação em álgberas das funções de variação limitada no sentido de Wiener.