Publications

Export 3 results:
Sort by: Author [ Title  (Asc)] Type Year
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S [T] U V W X Y Z   [Show ALL]
T
Klen, Edmilson, Tiago Cardoso, and L. M. Camarinha-Matos. "Teaching Initiatives on Collaborative Networked Organizations." Proceedings of 38th CIRP-International Seminar on Manufacturing Systems. 2005. 16-18. Abstract

The technological evolution brought the society to a networked reality. New organizational forms are being created, towards a better response to market opportunities, both in terms of time-to-market and added-value creation. In this context the Collaborative Networked Organizations (CNO) paradigm appears as a good organizational form to attend market needs. To avoid the conventional barriers in the implementation of this new organizational form, education and training are very important activities, already building an international consensus. This paper surveys current work on teaching initiatives in the CNO area around the world.

Galveia, Bruno, Tiago Cardoso, Vitor Santor, and Yves Rybarczyk. "Towards the creation of a gesture library." EAI Endorsed Transactions on Creative Technologies. 2 (2015): 1-8. Abstract

The evolution of technology has risen new possibilities in the so called Natural User Interfaces research area. Among distinct initiatives, several researchers are working with the existing sensors towards improving the support to gesture languages. This article tackles the recognition of gestures, using the Kinect sensor, in order to create a gesture library and support the gesture recognition processes afterwards.

Cardoso, Tiago, Vitor Santos, Carolina Santos, and José Barata. "Transferência de Tecnologia para Causas Sociais através dos Vídeo Jogos." VideoJogos 2015. Coimbra-Portugal 2015. Abstract

A sociedade organizou-se para fazer frente a necessidades como o tratamento e acompanhamento de crianças ou jovens com Síndrome de Down, Surdez, Autismo, entre outras patologias. Como resultado, surgiram distintas organizações com o objetivo de lidar com estes casos, compostas por médicos, terapeutas, psicólogos, sociólogos e outros profissionais, mas excluindo profissionais dedicados ao desenvolvimento de novas tecnologias. Por outro lado, alunos finalistas de cursos tecnológicos desenvolvem normalmente um projeto tecnológico do início na disciplina final dos seus cursos - Projeto/Dissertação de fim de curso. Este artigo propõe um método para aplicar o esforço e entusiasmo de tais alunos às causas sociais mencionadas através do desenvolvimento de Jogos.